Regulamin sklepu internetowego WYTWÓR ŚLUBNY
Dzień dobry!
Poniżej znajdziesz regulamin sklepu internetowego WYTWÓR ŚLUBNY, w
którym zawarte zostały informacje m.in. o sposobie złożenia zamówienia i
zawarcia umowy sprzedaży, formach dostawy i płatności dostępnych w sklepie,
procedurze odstąpienia od umowy, czy postępowaniu reklamacyjnym.
Sklep należy do:
WYTWÓR – Paulina Peryt
ul. gen. Józefa Hallera 10
05-270 Marki
NIP: PL1251445970
W każdej chwili możesz skontaktować się z nami, wysyłając wiadomość na
adres e-mail sklep@wytworslubny.pl .
Pozdrawiamy i życzymy udanych zakupów
Zespół sklepu internetowego Wytwór Ślubny!
§ 1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu,
przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Kupujący – osoba fizyczna lub osoba prawna
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://www.wytworslubny.pl/regulamin/
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://www.wytworslubny.pl/sklep
- Sprzedawca – WYTWÓR – Paulina Peryt, ul. gen. Józefa Hallera 10, 05-270 Marki, NIP: PL1251445970
§ 2 Postanowienia wstępne
- Za
pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, świadcząc
jednocześnie na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną. Za pośrednictwem
Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronach
Sklepu.
- Regulamin
określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki
Sprzedawcy i Kupujących.
- Do
korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie
jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub
inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp
do Internetu,
- standardowy
system operacyjny,
- standardowa
przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie
anonimowo ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest podczas korzystania ze
Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez
przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny produktów podane na
stronach Sklepu są cenami brutto.
§ 3 Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca
świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną
na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia
zamówienia w Sklepie. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności
założenia konta w Sklepie.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć
konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego również usługę drogą
elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie
przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w
Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail
oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
- Założenie konta w Sklepie odbywa się
poprzez wypełnienie i przesłanie, za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu,
formularza rejestracyjnego. Z chwilą przesłania formularza rejestracyjnego, między
Kupującym a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie konta w Sklepie.
Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę
wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając konto.
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną
na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży
zawierane za pośrednictwem Sklepu.
- W
celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z
korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne
odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w
szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych
osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca
podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania
Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich
nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Wszelkie
reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail sklep@wytworslubny.pl . W
reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a
także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem
Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni
od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres
e-mail składającego reklamację.
§ 4 Składanie zamówienia
- Kupujący
może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako gość.
- Zarejestrowanym
klientem jest Kupujący, który posiada konto w Sklepie. Kupujący może założyć
konto z poziomu zakładki „Moje konto” lub w trakcie
składania zamówienia.
- W
celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
- wybrać
produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku
„Dodaj do koszyka”,
- z
widoku koszyka kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy”,
- zalogować
się do swojego konta w Sklepie, założyć konto lub wybrać opcję „Kupuj jako
gość” – nie dotyczy Kupującego, który zalogował się do swojego konta przez
rozpoczęciem składania zamówienia,
- podać
adres do wysyłki zamówienia oraz dane zamawiającego – jeśli Kupujący wcześniej
dodał określone dane do konta, może wybrać te dane bez konieczności ponownego
ich uzupełniania albo podać inne dane,
- wybrać
metodę dostawy i płatności za zamówienie,
- zapoznać
się z Regulaminem i go zaakceptować – Kupujący akceptuje Regulamin tylko, jeśli
zapoznał się z jego treścią i rzeczywiście akceptuje jego postanowienia;
akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia,
- kliknąć
w przycisk „Kupuję i płacę”.
- Jeśli
Kupujący wybrał metodę płatności standardowym przelewem bankowym, po kliknięciu
w przycisk „Kupuję i płacę” zostanie przeniesiony od razu na stronę z
potwierdzeniem złożenia zamówienia. Z tą chwilą umowę sprzedaży produktów
objętych zamówieniem uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą.
- W
formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie
nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe
dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich
poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie
lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji
Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją
prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy
na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po
podjęciu kontaktu przez Kupującego.
- Kupujący oświadcza, że
wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe,
natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i
poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 6 powyżej.
§ 5 Formy dostawy i metody płatności
- Kupujący
ma do wyboru następujące formy dostawy zamówienia:
- przesyłka
za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD – koszt 20 zł, orientacyjny czas
dostawy: następnego dnia roboczego od momentu nadania paczki.
- przesyłka
za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD – koszt 20 zł, orientacyjny czas
dostawy: końca następnego dnia roboczego w strefie miejskiej oraz w ciągu dwóch
dni roboczych w strefie pozamiejskiej od momentu nadania paczki.
- Koszt
dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca odmiennie określi to w Sklepie (np.
na podstawie czasowych promocji). Sprzedawca nie posiada opcji odbioru
osobistego.
- W
przypadku zamówień produktów o większych gabarytach np. plakaty z planem stołów
doliczany jest dodatkowy koszt przesyłki – 15zł.
- W
przypadku widocznego uszkodzenia paczki Klient zobowiązany jest do sprawdzenie
przesyłki przy jej odbiorze oraz wypełnienie protokołu szkody w przypadku
stwierdzenia uszkodzenia lub braków towaru.
- Kupujący
ma do wyboru następujące metody płatności za zamówione produkty:
- przelew
na rachunek bankowy Sprzedawcy
§ 6 Realizacja zamówienia
- Po
złożeniu przez Kupującego zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 4
Regulaminu, na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane
potwierdzenie zamówienia.
- Jeśli
Kupujący wybrał metodę płatności w postaci przelewu na rachunek bankowy
Sprzedawcy, zobowiązany jest zapłacić za zamówienie w terminie 3 dni roboczych od chwili zawarcia umowy.
- Realizacja
zamówienia polega na wykonaniu zamawianych przedmiotów oraz jego przygotowaniu
do wysyłki do Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania
zamówienia do wysyłki.
- Jeśli
zamówienie obejmuje więcej niż jeden produkt, czasem realizacji zamówienia jest
najdłuższy czas wskazany w opisie produktu wchodzącego w skład zamówienia.
- Czas
realizacji zamówienia liczony jest od chwili dokonania płatności za zamówienie.
- Po
zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej
Kupującego potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę zamówienia
do Kupującego
- Wysyłka
zamówienia do Kupującego realizowana jest w sposób wybrany przez Kupującego zgodnie
z § 5 ust. 1 Regulaminu.
- Czas
dostawy zamówienia do Kupującego zależny jest od wybranej przez Kupującego
metody wysyłki i liczony jest od dnia zrealizowania zamówienia zgodnie z § 6
ust. 3 Regulaminu.
§ 7 Odstąpienie od umowy Konsumenta
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na
odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni
od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w
stosunku do umowy:
1) w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb (art. 38 ustawy o prawach konsumenta). – Dotyczy zaproszeń i elementów
papeterii na zamówienie oraz projektów indywidualnych.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi
poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub
pocztą elektroniczną.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza
odstąpienia od umowy, dostępnego pod adresem https://www.wytworslubny.pl/wp-content/uploads/2020/02/Formularz-odstapienia-od-umowy-wytwór-ślubny.doc
– jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy,
wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego
Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub
przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że
Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie produktu przed jego upływem
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca
zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy
dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument)
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym
Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot
płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie
poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do
chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta
dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące
wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
§ 8 Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu
produkt wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem
Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za
wady).
- Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
- żądać wymiany produktu na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady,
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien
poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie
związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Produkty sprzedawane w sklepie podlegające
personalizacji i wykonywane na zamówienie klienta, nie podlegają zwrotom ani
wymianie. Nie dotyczy uszkodzeń mechanicznych lub wad produktu (patrz pkt. 2)
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą
zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez
Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą
takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została
złożona.
- Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady
regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576).
§ 9 Dane osobowe i pliki cookies
Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania
plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://www.wytworslubny.pl/polityka-prywatnosci/
§ 10 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo publikacji
projektów indywidualnych na stronie wytworslubny.pl oraz w social mediach
(instagram, facebook) z zakrytymi danymi wrażliwymi.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania
oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez
uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków
umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania
zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się
Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o
każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres
e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego
Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie
konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia,
w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
- Różnice pomiędzy wyglądem towaru prezentowanego
na stronie sklepu a wyglądem towaru dostarczonego do Kupującego, wynikające
wyłącznie z indywidualnych ustawień sprzętu komputerowego użytego przez
Kupującego podczas składania zamówienia (np. odcień koloru towaru, proporcje
towaru, itp.) nie stanowią podstawy do reklamacji zakupionego towaru.
- Klient zobowiązany jest do przesłania dokładnego,
poprawnego tekstu jaki ma znaleźć się na produktach. Sprzedawca nie wprowadza
zmian w tekstach, danych zawartych w Formularzu zamówienia oraz danych
przesłanych drogą mailową przez Klienta. Za poprawność spersonalizowanych tekstów przesłanych
przez Klienta odpowiedzialność ponosi Klient. Sprzedawca nie jest zobowiązany
do oceny poprawności przekazanych przez Klienta tekstów i danych oraz
korygowania w nich ewentualnych błędów.
- Sprzedawca nie wykonuje „dodruków” pojedynczych
sztuk zaproszeń i pozostałych elementów papeterii ślubnej. Minimalne ilości
zamówienia podane są przy produkcie.
- Klient poprzez zakup Produktu nie nabywa
autorskich praw majątkowych do danego produktu lub wzoru. W szczególności
zabronione jest kopiowanie, upowszechnianie, modyfikowanie, sprzedawanie
projektów wysłanych przez Sprzedawcę Klientowi do akceptacji.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 12.02.2020
r.